55-oji kelionės diena. Pirmasis turas į Kakadu nacionalinį parką

Kristina: Ankstyvas rytas, o mes kaip pelytės po šluota tyliai pakuojam savo daiktus, kad neprikeltume kaimynų. Susiruošiam labai greitai, kad liktų laiko pusryčiams ir prisėdimui prie interneto. Mūsų kaimynas prancūzas išeidamas dar palinkėjo geros kelionės, mandagus ir draugiškas pasirodė, o kitas italas buvo uždaro būdo ir nekalbus, kas nebūdinga jiems. Šiek tiek nusiminiau, kad paliksime šią vietą, nes gyvenimas čia kunkuliuoja kaip karštame internacionaliniame katile.
   Sulaukiam autobusiuko kuris sutalpina 21 asmenį. Autobuse pakankamai vietos, galima įsitaisyti patogiai, nes visus bagažus sudeda į metalinę priekabą. Mūsų gidas prisistato mums vardu Aaron, kuris praveda instruktažą prieš mums išvykstant. Išvažiavome iš miesto ir kraštovaizdis kaip mat pasikeitė, aplink raudonas smėlis ir daug apanglėjusių medžių. Pirmoji kengūra pamatyta per langą truko akimirka, o kaip vėliau sužinojau tai buvo ne kengūra, o wallaby, kuri priklauso kengūrų šeimos grupei. Kengūra ir wallaby skiriasi kaulų struktūra, kengūra nugaroje turi vieną ilgą vientisą kaulą, o wallaby du.
   Taigi, judame Mary upės link ir pakeliui sustojame užeigoje, kurios kieme galėjome pamatyti aptvertus pavargusius, nejudančius krokodilus. Vienas iš jų „salt water“ ir „fresh water“, skiriasi dydžiu ir charakteriu. Didieji krokodilai „salt water“ turi instinktą žudyti ir gali būti pavojingi žmogui,
"salt water" krokodilas
o „fresh water“ krokodilai yra mažesni ir nekelia pavojaus, nebent galėtų įkasti kaip šuo.
"fresh water" krokodilas
Aptvaruose taip pat galėjome pamatyti, kaip atrodo buffalo (karvė su ilgais ragais) ir kiaulės nuo kurių kvapas iš tolo dvelkė..
   Atvykome prie žadėtosios Mary upės, kurioje gyvena patys didžiausi krokodilai pasaulyje.  Sakoma jeigu nematei krokodilo Mary upėje, vadinasi joje nebuvai. Esame labai sujaudinti ir įbauginti, nes krokodilus prieš tai matėme tik zoologijos sode ir už aptvaro. Sulipame į valtį su kitu gidu, kuris pradeda mums pasakoti apie Mary upę ir apie visą augmeniją ir gyvūniją aplink ją. Gidas šnekėjo taip neaiškiai, murmėjo sau panosėje, tad nedaug ką galėjome suprasti. Vis laukiau, kada galėsim pamatyti krokodilus, o jų kaip nėra taip nėra.. Upė iš krantų apaugusi lelijomis su prasiskleidusiais žiedais, tarp kurių migruoja įvairiausi paukščiai.
Paukščiai patraukė dėmesį savo išvaizda, nes snapai ilgi ir užlenkti. Kiti paukščiai tikri narai, nes gaudo žuvytes vandenyje. Per lietaus sezoną upė būna labai patvinusi, gidas sakė, kad kai kur vandens lygis siekia net medžių viršūnes. Būtent per lietaus sezoną krokodilai pasijaučia kaip rojuje..
   Plaukiojimas upe jau eina į pabaigą, o krokodilas dar nepamatytas.. Gidas paįvairindamas savo nuobodų ir nesuprantamą pasakojimą apie paukščius nutarė mus sudominti vandens lelijomis. Davė paragauti vandens lelijų sėklas, kurių skonis man priminė lietuviškus žirnius.
Plaukiant link kranto pagaliau išvydome mažą kuklų ir besislepiantį po lelijos lapais krokodilą, nuotraukose beveik jo nematyti, bet vis šis tas. Jau dabar galėsime visiems pasigirti, kad tikrai buvome Mary upėje.
Bet.. tai dar ne pabaiga, beplaukiant link kranto pro mano akis neprasmuko antrasis krokodilas, kuris slėpėsi po krūmynais. Sušukau gidui ir liepiau apsukti valtį, buvau 100% įsitikinusi, kad ten tikrai krokodilas. Priplaukėm taip arti, kad vienu momentu galvojau, kad jis gali įšokti pas mus į valtį. Didelis tikrasis „salt water“ krokodilas. Visi galėjom nufotografuoti ir pasimėgauti monstru.
Jaučiausi taip lyg mane būtų apėmęs azartas ieškoti krokodilų. Pamatėm ir trečią krokodilą, bet iš tolo.
   Atėjus pietų metui sustojome šalia kelio pavėsinėje suvalgyti po sumuštinį, visi patys save apsitarnavome kaip prie švediško stalo.
   Baltas autobusiukas pasuko link Kakadu nacionalinio parko, kuris yra vienas iš didžiausių Australijoje. Kakadu nacionalinis parkas yra gamtos ir kultūros palikimas, neveltui yra įtrauktas į pasaulio saugomą teritoriją. Maždaug 20000 km2 ploto aborigenų teritorijoje. Norint patekti į parką reikia turėti specialų pakvietimą (leidimą) iš ten gyvenančių aborigenų. Kaip jį gauti nežinau, nes gidas už mus parūpino, išdalino kiekvienam po skrajutę, kurioje reikia parašyti savo vardą ir atvykimo datą. Jeigu parke mus patikrintų reindžeriai ir neturėtum leidimo, turėtum problemų. Kakadu gyvena apie 60 žinduolių rūšių, 280 paukščių, 120 roplių, 25 varlių, 55 gėlavandenių žuvų rūšių ir t.t. Parkas turtingas gyvūnijos, bet vieno dalyko niekaip nesuprantu. Parke yra deginami medžiai ir žolė, o tai daro patys reindžeriai (sakoma po išdegintų plotų viskas geriau atgyja).
   Atvykstame būtent ten, kur galime pajusti aborigenų dvasią. Parke yra 5000 vietų kur galima pamatyti aborigenų piešinių kurie datuojami nuo 20000 metų. Mes aplankysime Ubirr uolų galerijas. Piešiniai datuojami prieš 6000 metų iki 2000 metų (dabartiniame metu aborigenai daugiau nepiešia). Tai buvo ir yra ištisos galerijos su primityviais ir legendomis apipintais piešiniais. Galėjome įžiūrėti žuvies, vėžlių, rankos atspaudų ir kitų neaiškių siluetų. Piešiniai perduodavo žinią kitiems aborigenams, kurie buvo klajokliai ir keliaudavo ištisus kilometrus ieškodami maisto. Vėliau piešimas tapo „išmanesnis“ ir apipintas įvairiais pasakojimais.
žuvis
   Karštis buvo toks nepakeliamas, bet jis mums nesutrukdė užlipti į kalvą nuo kurios atsiveria įspūdingas kraštovaizdis. Nusifotografavome ir bėgome nuo karščio į šešėlį.
Gidas mus pradžiugino tuo, kad kempinge laukia baseinas!
    Atstumai čia ilgi dėl to atvažiavus į vietą pradeda greitai temti. Miegosime šiąnakt namuke-palapinėje. Mūsų gidas liepė mums niekuo nesirūpinti ir eiti atsipalaiduoti baseine. Tikrai taip mes ir padarėme šokom pirmu taikiniu į baseiną, kuris deja nėra vėsinantis. Grįžę iš baseino vakarienė jau buvo beveik paruošta. Vištiena su ryžiais ir daržovėmis su kario padažu, o desertui ananasas. Buvo labai skanu.
   Pabendravom, bet greitai suėmė nuovargis nuo visos dienos įspūdžių neilgai trukus ėjome miegoti. Žvaigždėtas dangus buvo nuostabus kaip mūsų nuostabi diena Australijoje. :)